26-06-2023
Kaya Tırmanışı
Düşme
Çıkışta

Aladağlar Kürşat Avcı tepesi tırmanışı Reunion rotası yaklaşımında, taşın kopması üzerine Ahmet Nişanot vefat etmiştir.

Tırmanış ekibinde bulunan Onur Kargı tarafından yazılan kaza raporu aşağıya eklenmiştir.

26.06.2023 TARİHİNDE ALADAĞLAR KÜRŞAT AVCI TEPESİ REUNION ROTASI YAKLAŞIMINDA GERÇEKLEŞEN KAZANIN RAPORU

26 Haziran sabahı saat 07.20 civarı aracı orman bitimine park edip  ben (Onur Kargı), Güçlü Özen ve Ahmet Nişanot rota girişine doğru yürümeye başladık. Saat 08.15 gibi malzemelerimizi kuşandıktan sonra Tunç Fındık'ın rota paylaşımında  3/3+ olarak derecelendirilen kısımdan ilk ip boyuna doğru yaklaşıma başladık.

Önden Güçlü Özen, ortadan ben ve arkadan Ahmet Nişanot; yaklaşık 50 metre tırmanış yaptık. saat 8.30 civarı Önden giden Güçlü,  setten travers yaparak  sağ yüzeyden bir üst sete geçti. Ben de önce sol taraftaki dihedrale benzeyen kısma yöneldim. Daha rahat gözükmesine rağmen Güçlü'nün arkadasından yükselmeyi  uygun buldum.

Yükselmeye başlamadan önce Ahmet yanıma ulaştı ve Güçlü'nün nereden çıktığını sordu, ben de yeri gösterdim. Soldaki dihedrali farkederek,  " Burası daha rahat, buradan gideceğim" dedi, "Karar senin" dedim ve Ahmet çok yakınımda olduğu için sağ tarafa yanaştım biraz  yükselmesini bekledim. Ahmet yaklaşık 1 metre kadar yükseldikten sonra göbekten dolayı biraz negatifte kaldığını söyleyerek sağ bacağını benim sol çaprazıma kaldırdı. (Bu pozisyon  sola doğru yatmasına neden oldu.)

Sol eli ile tuttuğu taşın çıkması üzerine ( vefatından sonra sol elinde kasılı kalan pozisyondan, yaralanmış olmasından ve arkaya düşmesinden bu şekilde öngörüyoruz.)  geriye doğru düşerken ayakları bulunduğum sete çarptı ve geriye doğru takla atarak, bulunduğum setin 10 metre kadar altına, sonra da rota yaklaşımının altına düştü.  (Yaklaşık 100 metrelik bir mesafeden, yükselti olarak 50 m.)

Kaza sonrası bir üst sette olan Güçlü'ye durumu bildirdim. Güçlü hızlıca yan setten aşağıya inip, Ahmet'e baktı.  Her hangi bir hayati belirtisinin bulunmadığını söyledi. (Aşağıda yürüyüş yapan ekipten kazayı görenler, telefonun çektiği yerlere doğru dağılarak 112'ye haber verdiler.)

Kaza ile ilgili kamuoyunda çıkan haberler: